Telefoni i Teams

Telefoni i Teams

Vi har inngått samarbeid med Nettsoft om levering av telekommunikasjonsløsninger og tilleggstjenester til våre kunder. Nå kan vi levere best i klassen telefoni i Microsoft Teams fra både Telenor, Telia og Phonero.

Integrert telefoniløsning

Vi kan levere et bredt utvalg av telefoni- og samhandlingsløsninger til private- og offentlige bedrifter. Vi bistår deg med å integrere mobile bedriftsnett samt produsere IP-telefoni løsninger med telefoni til Microsoft Office365. Vi har valgt Nettsoft som leverandør og samarbeidspartner fordi de tilbyr flere funksjoner enn standardløsningene i markedet, og som gjør at vi kan tilfredsstille flere kundebehov.

Vi vil derfor kunne tilby den beste support og servicen for deres kommunikasjonsløsning med personlig oppfølging og rask hjelp når du trenger det.

Telenor telefoni til Teams

NTC er navnet på løsningen for å koble Telenor telefoni til Teams i Microsoft Office365, uten at bedriften har behov for lokalt installerte telefonlinjer eller utstyr. Tjenesten leveres til en forutsigbar fast månedspris, og kan knyttes mot eksisterende og nye Office365 løsninger.

Koble opp bedriftens telefonnummer og sentralbord i Microsoft Teams

Med telefoni i Teams vil bedriften og ansatte oppnå en felles samarbeidsplattform og grensesnitt for både ekstern og intern kommunikasjon, og som vil gjør det enklere å ringe, holde telefonkonferanser og videomøter.

LES OGSÅ: Skype For Business utgår i 2020

Fullintegrert bedriftsnett

NTC er fullintegrert med Telenor Mobilt Bedriftsnett (MBN), som leverer IP-telefonien via NTC uansett hva slags telefonløsning bedriften har behov for.

All administrasjon av telefonnummer, brukere, anropsstyring og sentralbord er enkelt tilgjengelig via nettleseren og i Telenor MBN mobile Apper. Med NTC kan ansatte med Teams velge mellom å ringe med et fastnett kontornummer, eller sitt mobilnummer.

NTC kan derfor både benyttes av bedrifter hvor fastnett telefoni er primær kommunikasjon (uavhengig av mobilabonnementer), og i bedrifter som ønsker full integrasjon med mobil one-number i Teams. Eller om ønskelig en kombinasjon av disse blant bedriftens avdelinger og ansatte.

LES OGSÅ: Derfor bør du velge Microsky som IT leverandør

MBN funksjonaliteten kan også kombineres med høyt skalerbare og inkluderte anropsstyringsfunksjoner som finnes tilgjengelig i Office365 samt de fleste eksterne 3de part kontaktsenterløsninger.

Med telefoni i Teams får du fleksibel kommunikasjon

Enkel leveringsprosess av telefoni

  1. Etter innsendt signert bestillingskjema starter vi med å bestille flytting eller bestille nye telefonnummer for Teams. Telenor har som standard 20 dagers leveringstid.
  2. Parallelt sender vi et dokument for brukerliste og leveringsspesifikasjoner for utfylling
  3. Når Nettsoft mottar ferdig utfylt leveringsspesifikasjoner starter oppsett av løsning.
  4. Dagen før leveringstidspunkt legges telefonitjenesten på brukerne, og funksjonalitet testes.
  5. På leveringstidspunktet kontrolleres at alt fungerer som bestilt, og ferdigmelder løsning.

Forutsetninger for telefoni i Microsoft Teams

Bedriftens Office 365 lisenser
o Lisensplan E3 (alternativt E5)
o Phone System CAL for brukere som skal ha telefoni (lisens er inkludert i E5)
o Audio Conferencing CAL for brukere som skal kunne etablere konferanser med et telefonnummer for innringing til møtet (lisens er inkludert i E5)

Forhandler eller Nettsoft tilgang i Office365
o Registrering av SUB-domene for NTC
o Etablering av Teams Admin

Foretrukket IKT-leverandør

Nettsoft er den eneste IKT-leverandøren i Norge som innehar samlet Telenor kompetanse og godkjenninger som produsent av IP-telefoni (IPT-partner), utvikler av programvare for mobile integrasjoner (API-partner) samt Telenor Service Provider (TSP) og forhandler av Telenor tjenesteportefølje.

Nettsoft er også foretrukken integreringspartner for Telia og Phonero, og tilbyr følgelig bistand til å implementere telefoni i Teams samt ulike IT-integrasjoner med deres mobile bedriftsnett.

Med disse på laget kan vi levere en god teleniløsning i Teams som passer deres behov og sikrer at dere blir tatt godt vare på gjennom hele kundeforholdet. Vi kan også levere en rekke verdifulle tilleggstjenester, som for eksempel SmartCall telefoniintegrasjon og samtaleopptak.

Ta kontakt for et pristilbud på telefoni.

Lukk meny